Hoe Bewerk Ik Mijn Instagram Foto’s?

Vandaag heb ik een artikel voor jullie hoe ik mijn Instagram foto’s bewerk. Ik zit dagelijks op Instagram. Ik post niet elke dag iets, maar ik kijk wel elke dag wat andere er op hebben gezet. Ik vind lichte foto’s erg mooi. Daarom zul je straks ook zien dat ik mijn foto’s best licht bewerk.

SAM_0246.JPG
Dit is mijn Instagram. Als je mij nog niet volgt: @bigbeautydreams_
Ik plaats verschillende foto’s. Dit is het account van mijn blog. Ik heb naast dit account ook een ‘privé’ account, daar zit ik wat vaker op en daardoor plaats ik daar net wat meer foto’s op.

Het maken van de foto.
SAM_0249.JPG  SAMSUNG CAMERA PICTURES
Voor je een foto kan bewerken heb je natuurlijk een foto nodig. Ik gebruik of de camera van mijn telefoon of die van Instagram. Voor foto’s met de binnencamera gebruik ik die van mijn telefoon. Ik vind dat die van Instagram geen goede kwaliteit heeft met de binnencamera. Maar voor foto’s via de gewone camera gebruik ik liever Instagram. Zo heb je ook gelijk het goede formaat. Dan is licht ook heel belangrijk. Daarom maak ik het liefst foto’s bij het raam. En dan het laatste, de achtergrond. Ik heb langere tijd foto’s gemaakt met een effen witte achtergrond. Maar dat vond ik al snel saai. Dus ben ik begonnen met de ‘marble’ achtergrond. Ik heb marmeren plakfolie gekocht. Die gebruik ik meestal als achtergrond. Maar als achtergrond bij dit artikel gebruik ik een map die ik heb gekocht bij Zeeman. SAM_0266.JPG
Dit is de map. Voor €1,49 bij Zeeman. Ze hebben daar nu ook hele leuke marmeren notitieboekjes.

Het bewerken van de foto.
SAM_0252.JPG
Ik heb meerdere apps voor het bewerken van mijn foto’s. Maar VSCO gebruik ik het meest.

SAM_0254.JPG
Dit is VSCO. Als je een perfecte feed wil creëren op je Instagram is VSCO erg hsndig. Je kan je Instagram namelijk namaken op VSCO. Dat doe je gewoon door de foto’s in de goede volgorde te uploaden in VSCO.

SAM_0255.JPGDit is de foto waarmee we aan de slag gaan. Om hem te bewerken klik je op het 2e icoontje in het menu.

SAM_0256.JPG
Als je dan onderaan op het pijltje klikt komt dit menu te voorschijn. Hij staat automatisch op het kwastje. Maar we gaan eerst een naar rechts. Daar gaan we namelijk de belichting aanpassen.

SAM_0257.JPG
Eerst begin ik met het aanpassen van de belichting. Ik doe hem maximaal 3 omhoog.

SAM_0258.JPG
Dan het contrast. Die doe ik meestal 1 of 2 omhoog.

SAM_0259.JPG
Dan ga ik hem bijsnijden zodat ie op Instagram kan.

SAM_0260.JPG
En dat pas ik de scherpte nog een beetje aan. Meestal doe ik die 3 of 4 omhoog.

SAM_0261.JPG
Dan gaan we weer terug naar het kwastje. Daar staan alle filters.

SAM_0262.JPG
Ik gebruik altijd de filter HB1. Deze is vaak iets te fel. Dus doe ik hem vaak wat naar beneden. Tot maximaal 5.

SAM_0264.JPG
En dan is het alweer tijd om de foto op Instagram te plaatsen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien hoe ik mijn Instagram foto’s bewerk. En vergeet natuurlijk niet om mij even te volgen :p

 

One thought on “Hoe Bewerk Ik Mijn Instagram Foto’s?

Leave a Reply

