Back 2 School #3|How To Planning

In dit ‘back 2 school’ artikel laat ik jullie zien hoe ik plan. Je kan natuurlijk op heel veel manieren plannen. Dus als jij dit Anders doet is dat geen probleem. Je moet gewoon kijken wat het handigst is voor jou. Ik laat alleen maar mijn manier zien. En misschien heb je er iets aan. Laten we maar beginnen!

SAM_0344.JPG

Ik plan met verschillende dingen. Ik heb een notitieboekje en een deskplanner. Een deskplanner is een soort van agenda. Je hebt per pagina een week. Alleen kan je hier zelf de datums invullen. Dus maakt het niets uit als je hem een paar weken niet gebruikt. Ik gebruik de deskplanner vaak voor afspraken. Het notiteboekje gebruik ik meer voor ToDo lijstjes. De deskplanner spreekt voor zich hoe je hem gebruikt. Dus laat ik jullie zien hoe ik het notitieboekje gebruik.

SAM_0345.JPG

Het verschilt wat ik gebruik voor het ToDo lijstje. De ene keer heb ik zin in washitape en de andere keer gewoon lekker simpel en snel met pen. Zoals je hier ziet heb ik het met pen gedaan. Wel met verschillende kleurtjes. In de bovenste rij heb ik de datum opgeschreven. In de eerste kolom staat er wat ik nog moet doen. In de 2e kolom zet ik neer hoe lang ik denk er over te doen. En in de 3e kolom zet ik neer hoelang ik er uiteindelijk over heb gedaan. Dit is handig voor de volgende keer. Zo weet je dus wat je nog moet doen. En als iets af heb markeer ik dit met een markeerstift.

SAM_0347.JPG

Dit is dus hoe ik meestal plan. Nu ga ik jullie nog wat extra tips geven.

  • Zet van te voren op een papiertje wat je allemaal nog moet doen. Dit hoeft dus nog geen planning te zijn. Dit kunnen dus ook dingen van verschillende dagen zijn. Maar schrijf alles op.
  • Nu kan je verschillende dingen doen. Of net zoals mij een ToDo lijstje maken, alles in je agenda zetten of alles gewoon opschrijven zonder al die kolommen.
  • Maak gebruik van verschillende kleurtjes. Dit werkt veel leuker. En krijg je meer zin om eraan te werken.
  • Maak een tijdsplanning. Zo heb je straks niet te weinig tijd.

Dit was mijn ‘back 2 school’ artikel voor vandaag. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben! X

Leave a Reply

