Back 2 School #8|5 Snelle Haarstijlen

Vandaag heb ik 5 snelle haarstijlen voor jullie. Want ja, niet iedereen wordt wakker met zo’n perfect kapsel die je in films ziet. En als je dan ook  nog eens haast hebt…. Dus hier 5 snelle haarstijlen!

De staart
SAM_0420.JPG  SAMSUNG CAMERA PICTURES
Dit is natuurlijk niet zo moeilijk. Een staart kan iedereen maken. Dus uitleg is niet echt nodig. Ik maak hier gebruik van zo’n invisibobble. (elastiekje van plastic) Ik gebruik deze sinds kort. Ik merk wel wat verschil, maar niet veel.

Half updo knot
SAM_0423.JPG  SAM_0425.JPG
Dit is een haarstijl die je de laatste tijd heel veel tegenkomt. Wel op allerlei verschillende manieren. De een draagt het knotje helemaal boven op het hoofd. Andere dragen het knotje iets lager, zoals ik. De een maakt weer een strakke knot en de ander weer een messi knot. Maar heel moeilijk is dit niet. Je verdeeld je haar gewoon in 2. Je maakt van het bovenste gedeelte een soort staartje (zonder elastiekje) en gaat dit twisten. Dan draai je het in een knotje en maak je het vast met een elastiekje.

De knot
SAM_0426.JPG  SAM_0430.JPG
Ook niet heel moeilijk. Als ik een knot maak, maak ik hem niet helemaal perfect. Ik vind het wat mooier als ie niet helemaal strak zit, maar ook zeker niet te messi. Maar zoals ik al zei, een knot maken is niet heel moeilijk. Je maakt een staart zo hoog als je je knot wil hebben. (zonder elastiekje) Je twist het weer en maakt er een knot van. Dan zet je hem weer vast met een elastiekje.

Zij Vlecht
SAM_0431.JPG  SAM_0434.JPG
Dit wil soms nog wel eens moeilijk zijn. Vooral als je laagjes hebt zoals mij. Overal steken er haren uit. Maar even een paar keer opnieuw en hij zit goed. Gooi al je haar naar een kant en begin vanuit daar te vlechten.

Twisted
SAM_0435.JPG  SAM_0437.JPG
Dit is een makkelijke haarstijl waarbij je geen haren voor je gezicht hebt hangen, maar toch je haren lost hebt. Je pakt bij beide kanten een plukje en dit ga je twisten. Dat kan  met de hand door het plukje haar te draaien. Of je gebruikt net als mij de twistsecret van BaByliss. Erg handig dat ding. Maar dit kan prima met de hand. Als je het hebt getwist zet je de plukjes achter vast met een speldje.

 

 

Leave a Reply

