Review | Botanical Choice Gezichtsmaskers

Vandaag heb ik een review voor jullie van iets dat ik nog nooit eerder gereviewd heb. Namelijk gezichtsmaskers. Ik was laatst aan het winkelen in Assen. Toen ik daar in een groot winkelcentrum/warenhuis kwam, zag ik een schap met allemaal gezichtsmaskertjes. Ze waren 3 euro voor 3 stuks. Dus heb ik er maar gelijk 3 meegenomen.

SAM_1584.JPG
Dit zijn de 3 maskers die ik heb meegenomen. 2 van deze maskers zijn peel-off maskers. Wat mij ook gelijk opviel is dat deze maskers dierproefvrij zijn. Dat zie je helemaal onderaan de verpakking. Ook zijn de 2 peel-off maskers vrij van parabenen.
Waar ik op ga letten tijdens het testen van deze maskers is:
– De hoeveelheid product. Niet te weinig , maar ook  iet te veel
– Hoe voelt het masker aan? Prettig, irriterend….
– Hoe snel drogen de peel-off maskers op?
– Hoe voelt mijn huid na het gebruik van het masker?

SAM_1585.JPG
We beginnen met de granaatappel peel-off masker. Dit masker zou op een zachte manier de onzuiverheden en dode huidcellen verwijderen, terwijl de krachtige antioxidant, granaatappel, de huidvernieuwing stimuleert en de stevigheid van de huid verbeterd.

Hoeveel product zit er in de verpakking?
Er zit genoeg product in de verpakking voor 1x. Misschien zelfs wat te veel, maar dat kan ook zijn doordat ik nooit heel veel opdoe.

Hoe voelt het masker aan?
Je voelt het masker niet echt zitten, totdat het echt begint op te drogen. Dan begint het te trekken. Het masker heeft trouwens niet echt een kleur, dus je moet goed kijken bij het aanbrengen of je het overal hebt zitten.

Hoe snel droogt dit peel-off masker op?
Dat duurde vrij lang. na 20 minuten was het masker nog steeds niet volledig droog, maar toen ben ik het er maar wel af gaan halen. De stukjes die nog niet droog waren heb ik eraf gehaald met een washandje.

Hoe voelt mijn huid aan na het gebruik van dit masker?
Mijn huid voelde zacht en verzorgd aan.

SAM_1587.JPG
Dan nu de coconut-shea butter masker. Dit masker is geen peel-off masker. Dus na 15-20 minuten spoel je dit masker af met water. Wat mij opvalt als ik aan de verpakking voel is dat het masker vrij dik is. Dat komt waarschijnlijk door de shea butter. Dus ik ben benieuwd of er dan wel genoeg product inzit.. Dit masker is een intensieve vochtinbrengende behandeling. Door de verzachtend ingrediënten wordt het vocht ingesloten en wordt de ruwe, droge huid verzacht.

Hoeveel product zit er in de verpakking?
Er zit vrij veel product in de verpakking

Hoe voelt het masker aan?
Het aanbrengen ging vrij makkelijk. Toen ik het masker er een paar minuten op had zitten, leek het alsof het ging opdrogen zoals bij en kleimasker terwijl het geen kleimasker is. Verder voelt het masker wel lekker aan

Hoe voelt mijn huid aan na het gebruik van dit masker?
Mijn huid was echt super zacht na het masker!!

SAM_1590.JPG
Dan als laatste de komkommer peel-off masker. Dit masker is een beetje een combi van de vorige 2 maskers. Het verwijderd onregelmatigheden en dode huidcellen, dringt tot diep in de poriën door om verstoppingen te verwijderen, brengt vocht in en zorgt daardoor ook voor een goede vochtbalans.

Hoeveel product zit er in de verpakking?
Er zit genoeg product in de verpakking voor 1 keer.

Hoe voelt het masker aan?
Het voelt wel lekker. Maar zodra hij opdroogt, begint hij meer te ‘trekken’ dan het andere peel-off masker.

Hoe snel droogt dit peel-off masker op?
Na ongeveer 20-25 minuten is hij opgedroogd.

Hoe voelt mijn huid aan na het gebruik van dit masker?
Mijn huid is lekker zacht. Een heel klein beetje rood doordat het een peel-off masker is. Maar  verder wel lekker.

Leave a Reply

